Thursday, August 26, 2010

Kempen "Jangan Buang Bayi"


Media Massa, kaca televisyen, radio, akhbar sejak akhir-akhir ini banyak sekali menceritakan mengenai Jenayah Pembuangan Bayi.

Dimana salah dan silapnya? Kes ini menjadi semakin rumit hari demi hari. Lebih menyedihkan hati, ianya berlaku di kalangan generasi remaja, generasi muda yang sepatutnya menjadi pelapis pemimpin negara kita di masa hadapan.

Sehinggakan Kerajaan Negeri Melaka mencadangkan agar pelajar perempuan yang mengandung dibinakan satu sekolah khas bagi mengelakkan pelajar-pelajar perempuan yang mengandung ini berhenti sekolah dan seterusnya ketinggalakan dari arus era pendidikan tanah air.

Kabinet juga sudah meluluskan bahawa kini kes pembuangan bayi disabitkan atas kesalahan jenayah dan jenayah buang bayi boleh dikenakan hukuman gantung jika sabit kesalahan.

Atas sebab keprihatinan, maka Didozel Dot Com mengeluarkan satu Kempen Jangan Buang Bayi. Banner yang dihasilkan adalah hak milik Didozel Dot Com oleh Alessandro Rahman, bagaimanapun sekiranya anda ingin support kempen ini, anda boleh copy and paste banner kempen dengan syarat tidak mengubah satu apapun pada banner kempen, hanya itu.

Selagi syarat itu dipatuhi, banner kempen bebas menjadi hak anda untuk dipostkan dan diletakkan pada mana-mana entri, di letakkan di laman sosial dan sebagainya.

Bersama kita sebagai rakyat Malaysia, menyokong kempen jangan buang bayi ini. Terima kasih atas sokongan anda.

No comments:

Post a Comment