Saturday, June 5, 2010

Adventure Begun!

Bermulanya misiku di Los Angeles! Go Alessandro Rahman! Make your country proud!

Rupanya tujuan aku ke sini adalah untuk satu misi sulit (maaf, dah namanya sulit..so aku tak boleh bagitahu..rilex..okay..baca sampai habis..aku beritahu..psstt..ini rahsia kita ya?)

Tapi memang best kan sini, makanan sedap..walaupun begitu..i miss Malaysia! Sebab tiada bosou, tiada tuhau, makanan faboritku..

Hmm..he..he..aku sempat lawat beberapa bangunan CSI!! Wah, kira bertuah sebab dapat juga lawat dan tengok real life..bukan senang tu..and then ada beberapa orang bawak aku untuk tengok sekali lab dan tempat2 yang aneh2...dan yang penting ianya sangat rahsia..manakan tak, aku tak dibenarkan langsung untuk bawa kamera, malah ada keselamatan yang cukup canggih.

Percaya atau tak, mereka2 ni sangat berwaspada..entah kenapa?? Tapi ada satu yang korang tak tahu..rupanya jika ada satu-satu bangunan csi atau tempat yang sulit macam kira penting dan top priority tu, sekeliling tempat tu, walaupun ada kedai makan, dobi dan kedai burung, jangan tak percaya...tuan punya tempat tu adalah anggota CSI!!

He..he..salah satu rahsia untuk korang ye..malah..hmm..aku tak boleh cakap apa-apa pasal ni...sebab..ianya rahsia..korang dapat baca sikit pasal badan keselamatan LA pun dah kira untung sebab rahsia ni sebenarnya sangat sulit, bayangkan..kamera untuk gambar diri kita sendiri pun tak boleh..yelah kan..aku bukannya ke sini untuk cuti Malaysia, tapi sebaliknya untuk Misi Penting! Misi Negara!

Satu malam, aku dibawa ke kelab tinju, aku kemudian disuruh untuk test power..ele..macam ingat aku takut..pandang rendah kat aku..ye lah..badan mamat tu besar gila..aku pun kecut juga ni, adakah patut aku disuruh pula bertinju? Mana aku tahu tinju? Kang aku sepak sembarangan, aku tujukan di X area nanti..ha..ha..kan naya?

Aku dan mamat tu pakai baju khas, warna hitam dan putih kebiruan..sorry geng..gambar memang tak dapat tunjuk..sebab kamera aku kena tahan!

Aku dah start maju...baru nak mula je..match dihentikan, aku dibawa lagi ke tempat lain..sempat juga aku tanya kat seorang yang didepan, dia hanya kata ada urusan penting, ini yang aku bingung? aku dibawa ke hulu dan ke hilir, di test dan disuruh buat macam-macam..apa ni?

Dah tiga hari aku kat LA, aku macam bingung je, handphone dan semua alat komunikasi aku diblock oleh "mereka-mereka" yang tidak kukenal.

Kemudian masa petang tu, aku dibawa ke satu tempat yang luar biasa..seorang lelaki omputeh tunjukkan satu fail kepada aku..nak tahu apa isinya?

Oh my God! Apa yang berlaku ni? Aku disuruhnya untuk jadi pengintip?? Itupun untuk Pengedar Dadah LA? Why?? Walaupun aku undercover agent, tapi yang itu lain cerita..aku tak pernah terlibat dengan Gangster Dadah!! Lagi2 di luar negeri? Nak mampus?? Di sini, senjata api dijual di belakang jalan je!! Macam barang mainan waktu malam..dan ianya aksesori lengkap untuk si tangan besi (geng dadah dengan thugs mereka)

Apakah aku akan tunjukkan ketakutanku? Terima atau...Tolak? Nak malukan Malaysia?

Misi Merbahaya bermula!!! Aku terima..tapi dengan cabaran 100 Jam untuk take down Gangster Dadah ni..aku kena cari bukti dan bukti..

"If i die..so..this should be my last post in my blog..all Malaysian people..Sabahan..pray for me..i dont want to die...i wanna go home and most important, stay alive for my family.."

"Sekaliku berjuang, tetap ku mara, biar gentar dihati, jangan tunjukkan kelemahan pada wajah anak Malaysia!"

No comments:

Post a Comment