Wednesday, October 20, 2010

Ada tak tutorial self defense yang bagus?

Soalan seperti ini sering ditanyakan pada saya. Ramai orang ingin melihat tutorial seni mempertahankan diri yang baik.

Terus terang, saya belum layak untuk membuat sebarang video tutorial self defense.

Namun, saya ingin kongsikan sesuatu untuk anda, iaitu mengenai dimana anda boleh belajar secara percuma.

Dimana? Klik Sini.

Choson Ninja merupakan himpunan video-video tutorial bagaimana hendak self defense, malah lebih lagi dari itu.

Saya juga belajar banyak teknik dari sini secara diam-diam, maksudnya hanya menonton tanpa tinggalkan komen atau jejak, ia sangat berguna pada saya sejak dari dulu lagi. Terima kasih Choson Ninja.

Saya syorkan anda menonton video-video tutorial self defense yang ada di laman youtube ini. ^__^

Choson Ninja merupakan salah satu tempat saya mempelajari teknik-teknik self defense.

Banyak yang saya belajar, terutamanya bagaimana menghadapi 'kunci' ketika perlawanan, serangan dengan pisau, parang, senjata api dan lain-lain.


Salah sebuah video yang terdapat di Choson Ninja.

Praktikkan apa yang anda pelajari satu persatu dengan kawan anda, jangan risau, belajar seni mempertahankan diri bukan tentang belajar secara cepat tetapi lebih kepada pelajaran sepanjang hidup, saya sendiri telah menghabiskan masa bertahun-tahun belajar seni mempertahankan diri dan masih terus belajar dan akan terus belajar. ^__^

Pelajari teknik mempertahankan diri membantu anda untuk selamat di masa-masa terdesak dan memerlukan. Percayalah! Sangat jarang orang ingin membantu anda ketika anda diserang di jalanan, mereka hanya akan terkebil-kebil melihat. Kenapa? Kerana mereka juga tidak ada pengetahuan dalam seni mempertahankan diri, macamana nak tolong?

Belajar hari ini dan anda mungkin dapat selamatkan nyawa anda, kawan-kawan dan membantu mereka yang memerlukan bantuan anda.

Selamat ber'self defense' semua. :-)

No comments:

Post a Comment