Saturday, October 30, 2010

Pengembaraan Melalui Masa?

Pernahkah anda mendengar pengembaraan melalui masa? Time traveler?



Sila tonton video diatas dan perhatikan dengan saksama. Adakah ianya mungkin?

Lelaki ini pada mulanya membetulkan bawah sinki nya yang bocor dan entah bagaimana telah merangkak sehingga ke satu 'zaman' yang lain dan aneh. Dia mendakwa telah berjumpa dengan 'dirinya' sendiri yang telah berusia lebih kurang 70 tahun.

Para pengkaji berkemungkinan berpeluang untuk mengetepikan dakwaan lelaki ini kalau bukan satu video klip ringkas yang telah di ambilnya. Dalam video klip ringkas itu, ternyata lelaki itu bergambar dengan 'dirinya' sendiri, sambil tersenyum dan saling menunjukkan tatu mereka yang sama.

Adakah ia cukup untuk membuktikan bahawa lelaki ini benar-benar telah menjalani pengembaraan masa? Menurut anda bagaimana?

Pernahkah anda mendengar pula mengenai John Titor? Lelaki ini pernah famous satu masa dulu kerana mendakwa dia dari tahun 2036. Tak silap saya, ada sedikit info dalam majalah kreko satu masa dulu, penggemar kreko, tentu tahu ni.

Dia siap mengambil gambar bukti-bukti kewujudan mesin masa yang digunakannya, kemudian lelaki misteri ini lenyap begitu sahaja, meninggalkan misteri yang belum terungkaikan.

Teori masa yang dipelopori oleh Albert Einstein sehingga kini masih menjadi tanya tanya dan misteri. Apakah mungkin pengembaraan masa boleh dilakukan?

Bayangkan, jika saja kita mampu mengembara melalui masa :

Mungkin kita mampu mengubah sesuatu yang hendak kita ubahkan. Misalnya kehidupan kita dan lain-lain.

Pendapat anda bagaimana?

No comments:

Post a Comment